باروت


 

[button link="http://www.barut.ir/blog/wp-content/uploads/2011/11/emam-mosa2-f.jpg" style="download" color="silver" window="yes"]سایز بزرگتر[/button]

[button link="http://www.imamsadr.ir/" size="small" style="tick" color="red" window="yes"]سایت[/button]

امر به معروف امام موسی صدر

سید علی صدر، برادر امام موسی صدر

ما عادت‌ داشتیم‌ برای‌ گردش‌ و تفریح‌ به‌ بیرون‌ شهر برویم. در یکی‌ از این‌ گردش‌ها آقا موسی‌ از من‌ جدا شد و سراغ‌ عده‌ای‌ از بچه‌ها رفت‌ و مدتی‌ در کنار آنان‌ نشست‌ و سپس‌ برگشت. با تعجب‌ از این‌ رفتار ایشان‌ سؤ‌ال‌ کردم، چرا که‌ آن‌ بچه‌ها غریبه‌ بودند و با ما نسبتی‌ نداشتند. ایشان‌ جواب‌ دادند: رفتم‌ نصیحتشان‌ کنم‌ تا مبادا بازی‌شان‌ به‌ قمار منجر شود.

...
امام‌ موسی‌ صدر همواره‌ برای‌ نصیحت‌ کردن، یا به‌ تعبیر دقیق‌تر، امر به‌ معروف، پیشقدم‌ بود. روزی‌ در حمام‌ بودیم‌ که‌ مردی‌ وارد شد و با کفش‌ چوبین‌ خود، مرتب‌ سر و صدا می‌کرد، در حالی‌ که‌ ما با پای‌ برهنه‌ رفت‌ و آمد می‌کردیم، آقا موسی‌ از وی‌ دلیل‌ این‌ کار را پرسید. مرد جواب‌ داد که‌ حمام‌ ناپاک‌ و نجس‌ است. امام‌ همواره‌ مقاومت‌ عجیبی‌ در برابر وسواس‌ در شرایط‌ طهارت‌ و عبادت‌ از خود نشان‌ می‌داد، لذا با آن‌ مرد بحث‌ و گفتگو کرد به‌ این‌ امید که‌ وسواس‌ او را برطرف‌ سازد.

منبع: کتاب گذارها و خاطره‌ها، ص 49 ـ 50

  • حسین احمدی سخا

نظرات  (۱۵)

  • آسمان گراف
  • سلام
    با طرحی تقدیم به به سردار عاشورایی سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی
    تشریف بیاورید.
    التماس دعا
    !وضعیت داره سفید میشه
    سلام
    برادر اگه جسارت نباشه اصلا طرح خوبی نشده
    یا علی
    نه آقا چه جسارتی
    علتش رو هم میگفتی که من یاد بگیرم طرح خوب بزنم
    نوع نوشتنت داد میزنه از ما به دل گرفتی.
    برادر من ناراحتی نداره که
    اصلا ما اشتباه کردیم یه چیزی گفتیم استاد شما به بزرگی خودت ببخش انشاءالله دیگه تکرار نمیشه
    یا علی
  • حسین احمدی سخا
  • بیشین بینیم بابا
    عمرا من از این حرفها ناراحت نمیشم
    .
    اون جمله هم جدی گفتم
    اگه طرح قابل اصلاحه بگو درستش کنم
    اون قلبو ظهور نزدیک است و خوب اومدی
    ولی اون حالت رنگ که مثل کثیف کاریه یه جوریه به دل نمیشینه
    (داداش البته این از نظر من نخود عقل این طوریه)
    یا علی
    سلام
    اگر دوست داشتید یه سری هم به من بزنید و از نظرتون برای بهتر و موثرتر شدن سایت بهره مندم بفرمایید.
    در صورت تمایل خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم.
    ممنون
    یاعلی(ع)
    سلام علیکم
    به نظرم طرح خوبی شده و تلفیق رنگ ها با جسارت خوبی انجام شده و کار رو متفاوت کرده
    موفق باشید
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/4387
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی
  • حسین احمدی سخا
  • سلام
    تشکر
    سلام
    دل من کوچیکه و جای بزرگی مثل توست
    روز محشر نذاری آتیش بگیره جات علی…
    ادبی که نیست بذار قافیه شم غلط بشه
    منو تنها نذاری سر پل صراط علی
    عید ولایت نزدیکه
    به روزم...
  • مبشر گمنام
  • سلام
    زیباست...
    به راستی که ظهور بسیار نزدیک است...
    ان شاء الله...
    اللهم عجل لولیک الفرج...
  • بی تاب هویزه
  • هر طرحی که برای امام موسی زده بشه ، عالیه...
    سپاس
    آری ظهور نزدیک است....
    و خورشید را بنگر....پشت ابر نمیماند!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی